onsdag 3 december 2008

Julmåltid för årets pensionärer


I dag har jag varit och ätit julbord på Citadellet. För en månad sedan fick jag ett brev från BUN (Barn- och ungdomsnämnden) Där stod det: Inbjudan. Rune Lundblad inbjudes till nämndens julmåltid på Citadellet i Landskrona. Jag tackade ja. Jag trodde att det skulle bli en flaska julmust och en landgång med julpålägg. Men vad jag bedrog mig. Vi pensionärer blev bjudna på ett stort julbord med allt som hör till. Gottebordet var i särklass. Tack snälla BUN för julbordet och den fina Orreforsvasen.

3 kommentarer:

Anders Lundblad sa...

Fint!

Marie sa...

Detta såg fint ut. Vilket julbord. Här på jobbet brukar vi få en brödskiva med surkål och medisterpølse.Jag glädjer mig till det svenska julbordet som jag väntar att se den 24 december hemma hos er, kram.

Pyssel & Pynt sa...

Oj vilken trevlig presentation av gårdagens tilldragelse!
Speciellt gillar jag filmen med ljudklipp!
Det här kan de få bjuda oss på fler gånger!! ;-)
Marie-Anne