torsdag 16 oktober 2008

Deckare





















Jag har just läst ut en deckare av Lee Child, en så kallad bladvändare, spännande. Trots att det var igår jag läste ut den så kommer jag inte ihåg titeln. En typisk amerikansk deckare, skurkarna får stryk och dödas av en osårbar superhjälte som alla kvinnor älskar. I sista kapitlet övermannas bovarna av hjälten och man tror att allt är klart, men så kvicknar en bov till och man tror att det är ute med hjälten och då kommer superhjälten och allt är klart.
När jag läser sådana slut så kommer jag att tänka på Ture Sventon i London. I det sisat kapitlet övermannas bovarna av Ture Sventon, sedan kommer ytterligare en bov och Ture Sventon får ge sig, sedan kommer Ture Sventons gode vän Omar och bovarna får ge sig, sedan kommer ytterligare en bov och Ture Sventon och Omar får ge sig och till sist kommer ytterliger en Sventon vän, Lord Hubbard och äntligen är alla skurkarna fast.

Två sås på er alla Ture Sventon älskare.

Inga kommentarer: