onsdag 20 augusti 2008

Venskolans gamla gymnastiklokal




Jag har jobbat några terminer på Ven. I en byggnad som kallades "Västra skolan " fanns en liten gymnastiklokal - en basketkorg, åtta ribbstolar, två bomar, ett par plintar. Där hade vi gymnastik när vi inte kunde vara ute. Det gick bra trots att lokalen inte var större än ett litet klassrum. Det största problemet var att där bara fanns ett duschrum så pojkarna och flickornafick vänta på varandra. Västra skolan låg cirka 500 meter från Uranienborgsskolan där jag jobbade. Man fick åka nerför en lång backe tills man var nästan framme vid "Prästasvängen" och sedan köra in på en liten väg till vänster. Nu vill man sälja den byggnaden. Skolan har inte användningför den längre.


Bilden på Västra skolan har jag hämtat från Lokaltidningen. Bilden på Uranienborgskolan har jag tagit själv.

1 kommentar:

anette .holmberg sa...

Västra skolan var ingen gympasal.Denvar en mycket fin frtidslokal på 70o80 talet men sen fick uranienborg hand om den trots att de var ej klassad som gympasal,kanske bättre än ingenting men efter det att skolan skulle gympa iden så blev den så förstörd att ingen annan på ven ville vara i den o ha sina kalas o d y l.Efter det så användes den ca 3 tim i veckan.Det gjorde att polikerna i landskrona sålde den o det tycker jag att dom gjorde rätt.Nu har den kommit i goda händer o behöver inte bli misshandlad av innebandyklubber o d y l..Nette vaktis på Uranienborgsskola o förre det lokalvåd på Västa skolan.