torsdag 7 februari 2013

Skrivarbyte

För några veckor sedan slutade min skrivare att fungera. Trots att Anders var här så lyckades vi inte få ingång den. Så i går gjorde jag slag i saken och köpte en ny -  Samsung CLP-325 Laser färgskrivare, flott värre. Jag var lie osäker på om jag skulle våga. Skulle jag kunna installera den själv utan hjälp av Eva eller Anders. Jag hade hört att man först var tvungen att avinstallera gamla skrivare så jag letade reda på min gamla HP-skrivare och tog bort den från datorn. Det var djärv gjort. Sedan anslöt jag den nya skrivaren, letade reda på dess installationsprogram och satte igång och efter en del klickande så signalerade datorn att skrivaren var på plats i datorn så nu var det bara att fylla på papper. Men se det gick inte. Lådan som papprena skulle ligga i gick inte att dra ut hur jag än försökte. Så jag gick tillbaka till affären där jag köpt den PerfectEuronics Landskrona. De sa att jag förmodligen hade glömt att dra bort några tejpbitar. Jag gick hem och letade tejpbitar  men fann inga. Efter att jag ryckt lite i lådan gick jag tillbaka till affären. De visade mig en likadan skrivare som jag köpt och de drog i dess låda och det var inte några problem att få ut den. Du får komma in med skrivaren så får vi se på den sa de. Så jag gick hem och hämtade min bilnycklar och krånglade ut bilen ur den fina fickparkeringen jag gjort tidigare, lassade i skrivaren och for upp till affären. Och till min häpnade hade de inga större besvär med att få ut lådan. De skakade den bara lite djärvt i sidled och så lossnade den. Jag bad att få försöka och jag lyckades också. Ilastning av skrivare körning tillbaka till platsen där jag parkerat tidiger. En bil hade försvunnit så nu var det enkalare att fickparkera. Jag börjar bli riktigt bra på det nu. Och så kånkade jag iväg med skrivare 150 meter innan jag var framme vid port 73. Bra gjort av mig med tanke på att jag inte är helt frisk. Nu kunde jag stoppa i papper och skrivaren belönade mig med en snygg utskrift av farfar Sven med det nydöpta barnbarnet Mille.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Bra jobbat.

Malys krok sa...

Så flott, da! Selvgjort er velgjort, heter det på et ordtak her. Du er tøff! -Margit-

Anders Lundblad sa...

Bra. Fixade du den gamla scannern, förresten?