fredag 8 februari 2013

Fem cachar

I dag har det varit rätt fint väder, lite vind och lite sol. Jag plockade fram min GPS och gick en liten cacherunda på några kilometer. Dagens första cache hette Åhoj och den låg gömd inne i ramen på en gammal rostig cykel som var inslängd bland några buskar i ett dike. Efter lite snubblande bland snåriga buskar fick jag syn på den. Den andra cachen hette Åskådare. Det var en liten leksaksfigur som  låg gömd inne i ett rör i närheten av en fotbollsplan. Den tredje cachen hette Åverkan. En liten leksakslarv gömde cacheburken. Den fjärde cachen hette Åderlåtnning. Cachburken låg gömd inne i en stor spruta. Den femte cachen hette Åbo. Jag såg gömman. Den satt högt upp i ett träd. Inom mig hörde jag Evas röst som sa. Du får inte klättra upp. Du kommer att ramla ner. Jag lydde och gick vidare till nästa cachegömma som hette Åtråd. Jag fick syn på en tråd som jag drog i och då dök gömman upp. Dagens skörd blev fem cachar.

4 kommentarer:

Malys krok sa...

Så spennende å lete opp disse! Og så fant du fem!
Bra du var lydig og ikke klatret i treet! Ha det godt! -Margit-

Celia sa...

Härligt! Nu är du igång igen!

Margit sa...

Hej Rune!
Å, vad kul att läsa dina bloggar igen. Bra att du inte klättrade utan lydde råd.
Vad duktig du var som fixade en ny skrivare.Om du inte har läst dagens "Rätt kurs" så gör det. Det handlar just om att våga göra något man inte gjort tidigare.
Jag prövade göra bröd med havregrynsgröt, men det blev inte så bra.
Hälsn. Margit

Anders Lundblad sa...

Snyggt jobbat! Du får spara några till sportlovet så kan vi leta tillsammans.
Kram Anders