torsdag 23 augusti 2012

Sista cacharna på skolrundan

Vi trotsar våra doktorer och lever som fullt friska. I dag letade vi därför reda på de två sista cacharna på skolrundan. På bilden står Eva och SMS:ar till Anders att mattecachen öppnat sig.

Efter matten tog vi oss till idrottscachen. Ett anslag talade om att tornet beträdes på egen risk och att högst 8 personer fick vara uppe samtidigt. Efter ett överslag kunde jag notera att vi var klart under 8 personer och att vi gärna tog lite risker. Men för säkerhets skull så stannade Eva på backen och vaktade vår ryggsäck.

Utrustad med min cachväska och en vältränad kropp så gav jag mig iväg mot höjderna.

Efter en stunds klättrande så skymtade jag himlen och jag förstod att jag snart var uppe. Efter lite letande hittade jag ett meddelande som sa att om jag ville lyckas med denna cache så var jag tvungen att söka markkontakt. Jag behövde inte klättra så långt ner för Eva hade ju stannat kvar. Efter mina anvisningar kunde hon leta reda på ytterligare ett meddelande som talade om var loggboken var gömd. Jag klättrade upp igen och enligt anvisningarna så skulle loggboken ligga gömd inne i fjärde trappsteget uppifrån räknat. Och det stämde. Jag skrev in vårt namn och satte därmed punkt för denna roliga skolrunda. Vi blev godkända i alla ämnen samt examen.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Bra teamwork!

Margit sa...

Bra att ni klarade skolämnena och fick examen, annars hade en gammal kollega blivit besviken

Celia sa...

Fortsätt trotsa allt ni bara kan!!!