fredag 3 augusti 2012

bronkoskopi

I dag har jag varit i Lund på lungmedicin. Först var jag upp på röntgen (skiktröntgen) De gjorde en CD av bílderna och skickade till läkaren på lungmedicin som skulle göra en bronkoskopi på mig. Det var en inte helt behaglig upplevelse. Men det gick bra. Det otäckaste var när doktorn sprayade bedövningsvätska i näsan och svalget. Hela undersökningen tog en timme. Efter undersökningen skulle jag vila i två timmar. Jag fick inte äta eller dricka något och det hade jag inte gjort sedan kvällen innan. Det gjorde rätt så ont i halsen efter undersökningen - kändes som en otäck förkylning. Men det gick över på ett par timmar. När vi kom hem så ringde de från en blomsterhandel här i Landskrona. Vi hade fått blommor från våra kära vänner  Ruth och Curt Jönsson  i församlingen.
Här ligger jag och vilar ut efter bronkoskopin. Om en dryg vecka får jag reda på vad undersökningen visade.

1 kommentar:

Margit sa...

Jag tycker Du är jätteduktig. Du verkar samlad efter en sån tuff genomgång.Det skulle inte jag ha klarat.Hoppas att resultatet visar att det inte är något som kräver svår behandling.Tänker på Er.
Lars hälsar.Kram från oss gen. Margit