måndag 20 augusti 2012

Provsvar

I dag var jag inne i Lund på kirurgmottagningen och fick svar på bronkoskopin som gjordes för ett par veckor sedan. Poverna visade att bägge lungorna var angripna av metastaser från pukspottcancern som jag blev opererad för för två år sedan. Den cancern jag nu fått i lungorna går inte att bota enligt läkarna men den kanske kan stoppas med hjälp av cellgifter. Doktorn skrev en remiss till onkologen. Förhoppningsvis får jag komma dit om någon vecka. De bestämmer vilken behandling jag ska få. Förmodligen blir det så att jag får åka in under en dag för att få cellgiftsdropp under några timmar. Och sedan får jag åka hem och återkomma en eller två veckor senare för en upprepad behandling. Sedan gör man väl en ny röntgen för att se om behandlingen givit något resultat.

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så kämpigt ni har det. Tänker på er båda i mina böner.
/Anne-Lie

Anonym sa...

Vi ber för Er!
Varma hälsningar Karin