fredag 9 oktober 2009

Filbornavägen
















I dag tog vi en tur till Helsingborg. Det fanns flera cachar utefter Filbornavägen. Den första vi hittade låg i närheten av Pauliskolan som jag jobbade på 1998-2000. Medan Eva satt ute i bilen och skrev in koordinaterna i vår GPS så gick jag upp till skolan och hälsade på. Jag fick en trevlig pratstund med min gamla rektor. Han kände till (Han hade läst min blogg) att jag höll på med geocaching och jag kunde berätta lite mer vad det handlade om. En handburen GPS är nog inte så dumt att ha med sig under friluftsdagar. Om det händer något kan man lätt tala om exakt var man befinner sig. Bilderna här bredvid visar
+Pauliskolan
+Den närbelägna cachegömman. (Inne i ett rör som bar upp en vägskylt. Behållaren satt fast i en tunn nylontråd och var nersänkt i röret. Den var svår att hitta)
+Badhuset vid Filbornaskolan. Cachen satt fast under den svarta lådan. Eva håller i GPS:n och jag i loggboken.

2 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Verkar så roligt med geo-caching,ska nog prova någon gång.....

Ha en skön helg!
Kram Annemari

Marie sa...

Ni är så uteaktiva...själv blir det så många innedagar. Men när nu helgen är här så ska jag väl komma mig ut lite. Kram