torsdag 15 oktober 2009

Cykeltur




I morse när jag tittade på termometern så visade den +1 grad. Snart kommer man få skrapa bilrutor också här i Landskrona. Det har inte varit så många dagar med minusgrader här i svenska syden de senaste åren. Det skulle vara roligt om det blev lite mer snö i år, särskilt med tanke på alla barn som längtar efter att få åka pulka.
Efter att vi ätit frukost tog jag en cykeltur längs strandpromenaden - "Havsleden" - ut till naturreservatet Hilleshögs dalar. Jag skulle kontrollera att cacharna jag lagt ut var intakta. Jag hade motvind hela vägen bort till naturreservatet. Men det blåste inte l ika mycket i dag som det gjort under veckan. Högar med tång som bildade vallar längs cykelvägen berättade om veckans stormbyar. Parkeringen vid Borstahusens hamn var full med segelbåtar uppsatta på sina vinterviloplatser.
Filmerna visar de två cacharna jag lagt ut längs "Havsleden"


2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Usch, det är för kallt att cykla nu, det är t.o.m. kallt att promenera med hunden - det har blåst nordan- vind ett par dagar.

Maya sa...

Det är inte bara barn som vill ha snö och åka pulka ..:)
Vi har redan skrapat bilrutor här i Åstorp, men så bor vi ju lite mer norröver än vad Ni gör.:)