måndag 26 oktober 2009

Ättekulla







Det regnade i morse. Men Eva och jag hade ändå bestämt oss för att inte sitta inne en dag till, så vi bryggde kaffe och bredde smörgåsar, tog fram caheutrustningen och åkte i väg till Ättekulla, Helsingborg. När vi parkerade bilen så hade regnet upphört. Det var fortfarande mulet men inte särskilt kallt. Vi hittade 7 cachar, en av dem låg cirka 100 meter från en gammal bronsåldersgrav, en var nog den största cachen vi hittat sedan vi började med cachandet. Kaffet drack vi på en bänk vid stranden på Råå med utsikt över sundet.

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ja, det finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder, sägs det. Men jag tycker nog det är för dåligt höstväder nu.

Marie sa...

Så duktiga ni är. Har varit inne hela dagen, men har ändå fått med mig lite fysisk träning. Nu är det mörkt...Kram

Maya sa...

Ni är verkligen duktiga på att ta er ut. Det önskar jag att jag också var men nej, jag har alltid varit den typen som hellre kurar ihop i soffan istället.

Celia sa...

Sju cachar - det var väl ett rejält klipp en sådan grå dag!!!