onsdag 19 maj 2010

Skäralid


Mina blodvärden är nu så bra att en operation kan äga rum. Jag mår bra för övrigt.

I dag kom lite sommarvärme till Skåne. Vi satte oss i bilen och åkte till Skäralid och letade reda på några cachar. En låg under trappan in till restaurangen. Där var fullt med gäster. Lite senare på eftermiddagen hade gästflödet tunnat ut. Endast två äldre damer satt vid ingången. Jag hade sett att cachen låg under trappan. Jag struntade i damerna, dök ner på knä och plockade fram lådan. Jag vände mig mot damerna och sa att jag hade lagt min matlåda här under det vi promenerade runt i parken. De såg mycket förvånade ut. Men eftersom jag är en ärlig person så berättade jag sanningen. De hade hört talas om geocaching och tyckte det var intressant att få se ett par äkta geocachare. De var själva fågelskådare. På bilden sitter vi och fikar.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Det var ett bra ställe att gömma matlådan på:) Visst är det gott med fika ute i vårvärmen.
Kram Anne-Lie