söndag 20 september 2009

Hos mamma i Rissne-Sundbyberg-Stockholm




Torsdag, fredag och lördag (17/9-19/9)tog Eva och jag bilen till Stockholm och hälsade på min 90-åriga mamma. Hon är pigg och sköter sig själv förutom att hon får lite hjälp med att städa, tvätta och handla. Bland det första hon gjorde närvi kom var att visa att hon köpt nya kläder. Min yngre bror och hans sambo hade hjälpt henne. Titta inte på priset hade de sagt, välj något du vill ha. Hon köpte en fin fodrad kofta i ren ull. Jag vill ha något varmt på mig när jag sitter och tittar på TV, sa hon. Det brukar dra från fönstret.

4 kommentarer:

Marie sa...

Den var jättefin...och jag tror nog att det var bra att hon inte tittade på prislappen.

Maya sa...

Fin och pigg mor! Klart hon inte ska frysa när hon sitter och tittar på tv.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maya sa...

Hej Rune! "Gatan" heter Solstigen. Jag tyckte det var svårt att hitta det. Kärreberga, Solstigen.
Hoppas du hittar det.