tisdag 24 november 2009

Ny bil







Den 9 september var vi i Billesholm och tittade på en ny bil. Vi bestämde oss för en Nissan Note. Den tillverkas i England och det är några månaders leveranstid så vi fick vänta tills i dag, den 24 november, innan vi kunde hämta den. Jag har inte någon bild på bilen vi köpte, men jag har en bild på den vi provkörde den 9 september. Bilen vi köpte har samma färg. Jag har scannat in en sida ur instruktionsboken som visar en finess vi aldrig haft förut - farthållare. Radion, CD-spelaren, farthållaren och en del annat manövreras från reglage som sitter på ratten.

6 kommentarer:

Evatina-beth sa...

Nu är det ju faktiskt så att det är jag som brukar sköta radion och CD-spelaren. Vi får se hur vi skall lösa detta.

Marie sa...

Ny bil igen... Svenn förstår nu att måste börja tänka på ny bil... Kram och grattis

Skaparglädje sa...

Vi har farthållare i en av våra bilar. Det är så skönt att slippa titta på hastighetsmätaren hela tiden så man inte överskrider hastigheten.

Skaparglädje sa...

Förresten; Grattis på namnsdagen Rune!

Anders Lundblad sa...

Det läskiga med en farthållare är att synden kan planeras. Man ställer in för hög hastighet med vett och vilja. Det går inte att skylla på att "det bara blidde så".

Anonym sa...

Farthållare är bra! Det kan bli dyrt annars - det fick jag bittert erfara inne i Örebro där det visst var 30.....
Karin