torsdag 5 november 2009

Homecoming


Jag håller på med ett projekt och det är att rita av homecomingsångarna. Vi prenumerar på en tidning där man kan läsa om deras konserter, deras liv, vad de tycker och tänker samt mycket annat. De är där och på DVD-omslagen jag hittar bilderna som jag ritar av. Den här bilden föreställer en av de bästa bassångarna. Han har gått hem till Herren nu, men hans musik lever vidare. Han heter George Younce. En av hans mera kända sånger är This old house. Den kan du säkert hitta på nätet. Googelsök på hans namn eller på den grupp som han var en del av (the Cathedrals) Bilden av George har jag mixat ihop med en bild på ett gammalt hus som jag ritade när jag var 10 år. Om du söker på min blogg under namnet Larry Ford så hittar du en inspelning där Larry Ford sjunger tillsammans med George.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Mycket fint tecknat, jag känner igen honom från Homecoming-programmen. Jag kan inte teckna alls.