fredag 13 november 2009

Lördagspermis


Jag läste på Mayas blogg hur hon njuter när det är fredag eftermiddag. Då kom jag att tänka på känslan man hade när det var lördag eftermiddag på "Luckan" och helgpermisssionen väntade. Man hade inte lediga lördagar på den tiden (1963). Så här glada var vi när det bara var en timme kvar till permissionsuppställningen då vårt befäl skulle kolla att vi var tillräckligt propra ( alla knappar knäppta, byxorna pressade och skorna blankputsade) för att bli utsläppta på stan.

2 kommentarer:

Maya sa...

Väntan på ledighet, permission eller vad man vill kalla det är fantastiskt... dagen idag blev inte som jag tänkte mig då en av stora tösens kompisar i paralellklassen dmin stora tös fick besked på att en kompis i paralellklassen dog igår och sen inom 10 minuter fick jag veta att storasysterns svåger precis hade gått bort i sin cancer. Sorgen blev för stor för mig, inte för att jag kände dessa människor mer än att jag hade träffat dem någon gång utan för att min egen sorg är så färsk och allt kom upp... har tröstat stora tösen nu på eftermiddagen och kvällningen och nu samlas några av kompisarna här hemma hos oss för att prata och umgås. och hualigen för att vara föräldrar till den tös som inte finns hos oss mer..:(

Marie sa...

En helt underbar bild, här var det mycket glädje och förvänta. Kram