tisdag 13 mars 2012

Ytterligare en blodtankningsdag i Lund

Medan Eva fick blod, drack kaffe och åt en av mina bamsebullar tog jag en promenad ner till universitetet för att se hur långt magnolierna kommit.

Jag passerade en av de många återsamlingsplatserna. Men ingen återsamling i dag.

Jag gick förbi en kramruta. Men där stod ingen och kramades i dag.

Så här såg magnoliaknopparna ut. De hinner nog slå ut till 1:a maj.
Efter att jag beundrat magnolien så gick jag ner till bokhandeln vid domkyrkoforum och köpte två böcker av  Tomas Sjödin. "Jag lutar åt Gud" 85 krönikor som gått att läsa i Göteborgsposten under åren 1997 till 2010 samt romanen "Tusen olevda liv finns inom mig" Den sistnämnda boken hade vi lyssnat på som ljudbok. Väldigt bra. Och nu ville vi kunna läsa den också.

1 kommentar:

Marie sa...

Snart kommer jag och Anders, så att vi kan "återsamlas" och kramas.