tisdag 29 juni 2010

Järavallen






I dag tog vi en tur till Järavallen. Vi gick en längre naturslinga. Fikade på en skuggig plats i skogen. En ekorre gjorde oss sällskap. Vi bjöd honom på jordgubbar och salladsblad. Jordgubben tog han med sig upp i en tall där han lät sig väl smaka.

Efter Järavallen åkte vi till Bjärred och letade reda på tre cachar. En satt rätt högt uppe i ett träd och till min glädje upptäckte jag att jag nu är så pass frisk att jag kan klättra i träd. Om du tittar noga så kan du se cachburken uppe bland grenarna.

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Har aldrig hört talas om att ekorrar tycker om jordgubbar. Vad mycket ni får uppleva när ni är i skogen.
Kram Anne-Lie

Marie sa...

Klättra i träd...vilken frihet. Låter som ett sommaräventyr...idag hade jag gärna bytt aktivitet med dig, själv klättrar jag mest bland pappershögar på kontoret. Men snart semester.