tisdag 14 april 2009

Vattenfärgsflicka


I dag på förmiddagen tog jag fram mina vattenfärger. Det blev en flicka i vårskog. När jag var färdig lagade jag middag. Just när vi skulle sätta oss och njuta av den goda efterrätten (fruktsallad med vispgrädde) så ringde de från Lund. Provtagningen från i morse visade att Evas trombosyter (blodplättar) var för få och vi var tvugna att åka in till lasarettet. Och eftersom febern också börjat stiga så bestämde doktorn att hon skulle få stanna. Det var jag tacksam för. Jag känner mig lite lugnare när hon är på sjukhuset och har nära till experthjälp. Om högst en vecka kommer hon att må bra igen, tror vi, och får komma hem.

1 kommentar:

Vita hjärtan sa...

En riktigt fin vårbild!

Så jobbigt för Eva, men jag förstår om det känns lugnare för dig.....och kanske för henne också.....

Kram Annemari