onsdag 1 april 2009

Vårstädning


I dag är det den första april. Solen skiner och energin flödar så jag bestämde mig för att sätta igång och vårstäda. På gården finns en piskställning och i källaren hittade jag en mattpiskare så det var bara att ta ut mattorna och sätta igång. Det var länge sedan jag gjorde det. Jag kommer ihåg när jag var liten så hörde man det där mattpiskandet nästan varenda dag under våren. I våra dagar är det ljudet sällsynt. Folk har kanske inte så många mattor eller också bryr man sig inte om dammet.

1 kommentar:

Vita hjärtan sa...

Känner också igen ljudet väl från det jag var barn, fanns en piskställning på gården där jag bodde och jag minns att jag hade en lite mattpiska så jag kunde hjälpa mamma.

Ni måste ha väldigt rent hemma hos er, jag såg inget damm som virvlade omkring.......!

Kram Annemari