söndag 18 januari 2009

Diplomatpromenaden




I lördags förmiddag tog Marie och jag en promenad. Vi gick Artillerigatan fram till Granet där vi svängde in på Selma Lagerlöfs väg. Där ligger några hus som Eva och jag kallar Diplomatstaden. Sedan promenerade vi bort till Citadellet och Skulpturparken där Marie tog kort på Venus som någon vänlig människa gett ett stickat armband. Vill du se hur det ser ut så får du gå in på Maries blogg. Vi gick i några affärer och det var nära att jag köpte en ny jacka. Men när jag tänkt lite så kom jag fram till att min gamla jacka duger ett tag till.

Det enda jag köpte var en rolig klädhängare som vi hittade i butiken Gröna Bönor.

1 kommentar:

Marie sa...

Vad du är bra på att behärska dig. Men jag tycker nog att du kan köpa dig en ny jacka, när du hittar en som är precis som du vill att den ska vara. Det är bara att leta. Kram