tisdag 11 november 2008

Tvättdag
















I dag gick jag upp nästan lika tidigt som Eva. Jag hade bokat tvättstugan till klockan 07.00. Det blev två maskiner. Jag var klar 09.30. Jag sorterade tvätten. Plockade fram strykjärnet och började stryka. När jag stryker står jag i vardagsrummet samtidigt som jag lyssnar på en Homecoming DVD. Jag var klar omkring klockan 11.00. Då satte jag på datorn och skrev lite på min självbiografi. Jag har kommit fram till 1972. Jag skrev om vårt första läger på Knutstorp. Det var Maries och Anders första läger. Jag höll på med det en dryg timme. Sedan tog jag mig en kopp kaffe och läste ut boken Playing for Pizza av John Grisham. Den handlar om en amerikansk proffsfotbollsspelare (amerikansk fotboll inte soccer) som misslyckats i USA och spelar en säsong i Italien. En kul och ovanlig Grisham. Engelskan var inte så svår att förstå. Det som gjorde den lite svårläst var att jag inte vet så mycket om amerikansk fotboll. Sedan gick jag ut och handlade. Det blir korv med pepparrotssås till middag i dag.

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag tror mamma har det väldigt bra.

Evatina-beth sa...

Tack för strykningen. Maten smakade mycket bra.
Kram från hustrun