måndag 1 augusti 2011

Världen i dag

När sådant här händer så förstår man varför tron på Jesus växer i muslimska länder. Det verkar som om de fundamentalistiska islamisterna är rädda för Jesus och det enda de kan komma på är att döda de som vill följa Jesus. Martyrernas blod är kyrkans utsäde.

Kom ihåg vad Guds ord säger:

Älska dina fiender och be för dem som förföljer dig.
Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond, utan om någon slår dig på den högra kinden, så vänd också den andra åt honom.

Alla som drar svärd skall dödas med svärd.

Tjuven (Den onde) kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de ska ha liv, ja, liv i överflöd
Håll fred med alla människor så långt det är möjligt och beror på er. Hämnas inte, mina älskade, utan lämna rum för vredesdomen. Ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren.
Men om din fiende är hungrig, så ge honom att äta, om han är törstig, ge honom att dricka. Gör du det samlar du glödande kol på hans huvud.

Inga kommentarer: