söndag 7 augusti 2011

Kryddgården Citadellet

Jag har lagt ut ett 20-tal cachar här i Landskrona. Så fort någon hittar någon av dem och loggar in den så får jag ett meddelande om det på min e-post. Har de letat utan att hitta den så får jag också ett meddelande. Då brukar jag åka dit och se efter om den är kvar. I dag fick jag reda på att det var en som inte hittat cachen "Kryddgården" så jag åkte dit och kollade. Den var borta så jag fick lägga dit en ny. Den är gömd under det här trädets rötter. När jag cyklade hem passerade jag ett stort tält som en företag satt upp inne på citadellområdet. Det skulle bli firmafest. Framför tältet satt en man som inte såg ut att höra hemma i vår tid. Jag gick fram och pratade med honom. Han var från 1500-talet. Det var han som på Christian III:s order hade lagt grunden till Landskrona slott (Citadellet) år 1549. Han hade blivit ditbjuden av företaget för att höja trevnade på firmafesten.




Inga kommentarer: