måndag 9 januari 2012

En himmelsk hälsning

Nu när begravningen och minnesstunden är över tänkte jag märkligt nog ringa till mamma och höra hur det hade gått. Men det kunde jag ju inte. Men jag tror att hon har gett mig och oss andra en hälsning genom en av de psalmer hon hade valt. Psalm 172 verserna 1 och 4 Genom den psalmen hälsar hon och säger:
Jag har gått till den heliga staden
Jag har häpen gått in genom porten till en okänd värld, till ett annat liv och
Jag sjunger, sjunger, ja, sjunger en jublande sång.
Jag har mött den levande Herren.
Jag ser honom sådan han är.
Jag förvandlas i ljus till hans likhet.
Mitt hopp han var.
Mitt liv han är.
Jag sjunger, sjunger, ja, sjunger en jublande sång.

2 kommentarer:

Margit sa...

Tack Rune för en fin hälsing. En underbar sång.Förstår att Ni haft en vacker och fin stund.
Vi tänker mycket på Er och naturligtvis ber. Kram från Lars och Margit.

Celia sa...

Den psalmen är underbar, man verkligen längtar dit.