tisdag 31 maj 2011

Ängelholm

I dag tog vi en cachetur till Ängelholm. Den första cachen vi letade reda på hängde i taket inne i en bäcktunnel. Det var inte så svårt att komma dit och inte heller svårt att komma åt burken eftersom bäcken inte var så strid. Men det var svårare att komma upp ur bäckravinen. Sluttningen var väldigt hal. Jag kunde ha krupit upp men jag ville inte det för då skulle jag ha smutsat ner mina nytvättade byxor. Eva fick gå till bilen och hämta mina stavar och med hjälp av dem kom jag upp utan att smutsa ner byxorna.
Eva kommer med mina stavar
Efter dessa strapatser letade vi reda på en cache som hette "Ring hem" Den låg under ett teleskåp i närheten av en mobilmast. Cirka 300 meter därifrån skulle det finnas en cache intill en koloniträdgård. Den letade vi länge efter utan att hitta den. Nu var klockan två och vi var kaffesugna så vi tog bilen ner till stranden och dukade upp vårt kaffe på en gräsplätt under ett träd.

Tack Eva för gott fika. Cirka 50 meter från fikaplatsen skulle det finnas en cache. Mycket riktigt. Den låg inne i ett rör bakom ett skåp med livräddningsgrejer.




Här plockar jag fram burken - ett plaströr- som låg inne i järnröret som livräddningsskåpet hängde på.


Dagens sista cache låg gömd inne i pipan på ett leksaksgevär inte långt från ett skjutfält.












Inga kommentarer: