onsdag 16 september 2009

Pensionärssysselsättning




Härom dagen träffade jag en person som undrade vad jag höll på med som pensionär.



1. Jag läser
2. Jag bloggar
3. Jag lyssnar på homecomingmusik
4. Jag motionerar (Tar långa promenader, har lite gymnastik fast inte på något gymn))
5. Jag är verksam i vår församling - predikar, leder bibelstudier
6. Jag håller på med geocaching
7. Jag tecknar och målar - för tillfället blir det mest människor.
8. Jag tar det väldigt lugnt på mornarna och lägger mig mycket senare än jag gjorde förr.
Punkt 2, 3, 4, 5, 6, 8 gör vi tillsammans, jag och min fru.

I dag har vi varit i Lund, gått några kilometer och letat reda på tre cachar. En av dessa har vi letat efter vid många tillfällen och den här gången hittade vi den. Den låg gömd under en bult inskruvad i en sliper. Se bild.
Om du undrar vad geocaching är så kan du googelsöka på ordet eller leta reda på ett tidigare inlägg där jag beskriver vad det är.

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Det är inget latmansgöra att vara pensionär hör jag. Men bra att ni är aktiva.
Anne-Lie

Maya sa...

Det bästa är, tycker jag, att Ni två gör så mycket tillsammans. Härligt!

Vilket klurigt cacheställe!

Marie sa...

Håller med Maya - att göra så mycket tillsammans. Jag blir så glad. Kram

Vita hjärtan sa...

Låter som en underbar tillvaro.....! =)))

Kraaam Annemari