måndag 2 februari 2009

Hur man får med det sista i ett yoghurtpaket

Jag äter alltid en tallrik yoghurt till frukost tillsammans med havrefras, äppelbitar och russin - en mycket nyttig frukost. En liter yoghurt kostar cirka 14 kronor. Eftersom det är så pass dyrt så vill man ju gärna komma åt all yoghurt som finns i paketet. Det är inte lätt. När man hällt upp det man tror är det sista i paketet så finns där fortfarande yoghurt för 1,40 kr kvar som inte vill rinna ut. Det finns säkert många olika sätt att klämma fram de sista dropparna. En kraftfull man jag känner tog stryptag på paketet och vred det som en disktrasa. Det fungerade inte så bra. Det blev kladdigt och mycket av yoghurten stannade ändå kvar innanför den glättade kartongen. Filmen som jag bifogar den här texten visar, tror jag, det optimala sättet att tömma ett yoghurtpaket.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det där såg väldigt effektivt ut!Jag tror pappa Birger är ganska bra på det där också.
Idag har Esther och jag träffat mamma och pappa på Marieberg. Jag är ledig idag, och de tog en utflykt för att de skulle besikta bilen i Hallsberg i eftermiddag.
Hälsningar från Karin till Dig och Eva

Marie sa...

Bra tips pappa, och jag vet att det fungerar - har ju sett detta många gånger i praktiken.

Röd Guling sa...

Hejsan Rune. Är det du som sedan 2005 har skrivit insändare till min blogg? Lev väl!

Rune Lundblad sa...

Till Röd Guling. Jag är inte pastor Rune Lundblad. Jag är folskollärare Rune Lundblad och lokalpredikant inom Metodistkyrkan. Jag har inte skrivit några insändare.

Margit sa...

kära rune.
har inte kollat ditt youghurtöppnande,men gladde mig av maries blogg att Eva kände sig bättre. hälsningar till Er båda från öfwerströmsgatan i laxå.

Vita hjärtan sa...

Underbart! Jag tror jag ska prova!

Kram Annemari

Anonym sa...

haha, det va länge sedan jag skrattade så. hela hjärtat log!!
effektivitet och nöjde allt i ett!
jag borde börja äta yoghurt :)
kram från Alexandra i stora staden